Driel O11-1 voortvarend van start in bekercompetitie

OVC '85 JO11-1

Ruben Neuhaus (afstandschot)
Ismael Cisse Bacongo (afstandschot)

Onder 11, JO11-1, Groep 3 02

5 september 2016 18:30

De Mini Gladiatoren, Driel O11-1, hebben gisteravond hun eerste (beker)wedstrijd gespeeld. Tegen OVC85 ) O11-1, zaterdag ook de tegenstander in de competitie, werd een, relatief eenvoudige, overwinning geboekt.
De Mini Gladiatoren zijn met 8 spelers bij elkaar gebleven. Vanuit SDOO is Milan overgekomen. Giph mocht deze wedstrijd als gastspeler mee doen. Beiden deden het zeker niet onaardig.

Ismael, die te laat aanwezig was en dus de tactische bespreking mistte, startte direct in de wissel. Met een angepast opstelling , 2-4-0 (twee buitenspelers die het middelveld en aanval ondersteunen) betraden de Mini Gladiatoren het veld. En direct werd er goed op los gecombineerd. De automatismen van vorig seizoen waren direct zichtbaar.  Hier en daar werd een pass te zacht ingespeeld of werd en een been omhoog gedaan ipv het hoofd tegen de bal gezet, maar dat was misschien de onwennigheid. Een aantal spelers hadden niet of een enkele keer getraind.

De Mini Gladiatoren kregen kans op kans, schoten net naast, op de lat, op de keeper, of beleven elkaar maar een doelpunt gunnen terwijl de "trekker" niet werd overgehaald. Uiteindelijk brak Ruben de ban. Vanaf links kwam Ruben naar binnen en schoot met rechts onberispelijk binnen:1-0.
OVC kwam er zo nu en dan gevaarlijk uit maar omdat de posities bij Driel  goed stonden, leverden dat nauwelijks uitgespeelde kansen op.
Wanneer Driel even gas gaf bracht dat direct gevaar.
Emiel zette in de kluts voor de goal goed door, nam de bal mee en schoot diagonaal binnen: 2-0
Bas had tussendoor twee keer op de lat geschoten waarvan er één via de doellijn weer terug het veld in kwam.

In de rust dachten de Mini Gladiatoren dat alles al was beslist. Echter, OVC kwam direct na het fluitsignaal op 2-1. Gelukkig toonde Driel veerkracht. Ismael schoot van een meter of 10 laag in de rechterbenedenhoek. De keeper van de tegenpartij stond erbij en keek er naar: 3-1
Jerome, onze doelman, verichtte vervolgens een paar puike reddingen. Melle, Tim en Sem verzetten defensief goed werk.
Milan en Giph, die goed het middenveld benutten, moesten even wenen aan het snelle spel en de automatismen. Giph kreeg een goede kans, schoot prima in de verre hoek maar op wonderbaarlijke wijze tikte de keeper van OVCde bal uit de benedenhoek.
Ook daarna kregen met name Bas en ismael legio kansen om t scoren. Maar ze gunden elkaar het doelpunt. En dat kwam er niet. Dan weet je, hij valt aan de andere kant. En zo geschiedde: 3-2.
Daarna namen de Mini Gladiatoren weer het heft in handen maar werd er teveel uit positie gelopen. Totdat Ruben goed doorzette in de aanval, de bal mee nam en snoeihard de bal in de kruising schoot: 4-2.

Woensdag spelen de Mini Gladiatoren hun tweede wedstrijd thuis tegen Redichem. daarna is OVC85 uit de eerste tegenstander voor de competitie.