Mini Gladiatoren belonen zichzelf pas op het laatste moment

Redichem JO11-3

Ruben Neuhaus (afstandschot)

Onder 11, JO11-1, Groep 3 02

7 september 2016 18:30

Pim Hafkamp

Woensdagavond stond de tweede bekerwedstrijd op het programma. Redichem was de tegenstander.

Redichem bouwde rustig op in de eerste helft. De Mini Gladiatoren liepen zo nu en dan uit hun vertrouwde posities of zette te vroeg druk. daardoor was er bij Redichem altijd een mannetje vrij. En dat pakte goed uit voor hen. Een behendige rechtsbuiten van Redichem kreeg iets te veel ruimte en schoot diagonaal raak: 0-1.
De Mini Galdiatoren hadden echter een behoorlijk veldoverwicht en combineerden goed samen. Omdat het pas de tweede wedstrijd was, was het voor sommige spelers nog steeds even aftasten. Temeer omdat we anders spelen dan vorig jaar. En toch kregen we genoeg kansen. Maar lat en keeper stond succes in de weg.
Redichem kreeg nog drie kansen. Jerome stopte met twee fantastische reflexen twee inzetten van de tegenstander. Echter uit een corner kon de spits van de tegenstander vrij in koppen: 0-2.
Bij Driel gingen de kopjes even omlaag. Gelukkig kwam het rustsignaal op tijd. Het was stil en de jongens keken wazig voor zich uit. Er was echter niet veel voor nodig om hen weer scherp te krijgen. Een peptalk waarin werd benadrukt dat we ontzettend goed aan het voetballen waren en dat we met de borst vooruit de tweede helft in gingen, bracht weer een lach op de gezichten. Sommige jongens gaven aan even van positie te willen ruilen. Iets wat we enorm aanmoedigen als technische staf: zelf ingrijpen en coachen in het veld.

Het gevolg was dat de tweede helft bestond uit eenrichtingsverkeer naar de keeper van de tegenstander. Tim, Sem en Melle waren de baas in de duels en zorgden voor een prima voortzetting van het spel, Emiel en Milan onderschepten iedere steekpass van de tegenstander. Tim zette geregeld Ruben vrij, die met enorm veel snelhied op kwam over rechts. Ismael was overal te vinden en zorgde steeds voor gevaar. Bas stond op links en wist steeds de vrije man te vinden voor de goal of dolde even twee tegenstanders. Er werd grandioos op los gecombineerd, doorgezet, druk gezet, fysiek waren we sterker, indivudele acties lukten, panna's, voorzetten, in 1 keer uit de lucht schieten etc. Het was een genot om naar te kijken.

Ismael maakt met een kopnal de aansluitingstreffer: 1-2. Daarna zette hij Ruben vrij op rechts die met een snoeihard schot de 2-2 maakte. Daarna lag met schoten van Bas twee keer de lat in de weg. Maar vlak voor tijd soleerde Bas zich door de verdediging en punterde hij de bal beheerst in de linkerhoek: 3-2.

Trots op zichzelf om hun doorzettingsvermogen en mentale weerbaarheid verlieten de Mini Gladiatoren het veld. Op naar de eerste competitiewedstrijd zaterdag tegen OVC 85