Driel E1 verrast bijna kampioenskandidaat AVW'66

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 05

16 april 2016 8:30

Len Geurtsen

De Mini Gladiatoren traden vanochtend aan tegen de nummer 2 op de ranglijst AVW'66 E1. Een tegenstander die wij begin spetember ook al troffen. Toen ging het om een oefenwedstrijd en gingen wij er met een 2-3 overwinning vandoor.

AVW'66 was dus voorbereid. Wij hadden een prima resultaat geboekt afgelopen woensdag en betraden dus vol goede moede het strijdperk. Bewust was er geozen om de eerste helft tegen de wind in te spelen. De schotkracht van stijn kon zelfs met wind tegen onze snelle buitenspelers in stelling brengen. Dat leverde enkele kleine kansen op voor ons. AVW'66 kwam helaas aan de leiding door een uitval via de linkerkant.

Ismael werd op hun spelverdeler gezet wanneer zij balbezit hadden. Dat plan werkte prima. AVW'66 kreeg het moeilijk. Stijn kreeg vanaf rechts de bal op het middenveld en schoot de bal, met wind tegen, vanaf 30 meter in de kruising:1-1.

De onverzettelijkheid van Sem en Tim op links en rechts gaf de Mini Gladiatoren vleugels. Emiel was achterin de rots in de branding, Ruben liepe zich voorin het snot voor de ogen. Melle ging als een tank de duels aan. Met het bloed op de benen ging hij voorop in de strijd. Een kleine uitval door het midden van AVW"66 bracht echter de 1-2 op het scorebord. Ditmaal bleven de kopjes omhoog en de rug recht.
Dat leverde ons de tweede helft, met wind mee, kansen op. Maar AVW'66 had gezien waar wij gevaarlijk waren en probeerden ons schieten van afstand te belemmeren.
Bas wedr echter een keer over het hoofd gezien bij de linkerpaal. Een voorzet van Ruben kwam precies tussen hoofd en been waardoor de bal niet genoeg vaart kon worden gegegevn om in het net te belanden.
Jerome keepte een berepartij en maakte het de aanvallers van de tegenpartij  in een spaarzame 1op1 knap lastig.

Beide ploegen kwamen niet meer tot scoren. AVW'66 haalde opgelucht adem en bleef in het kielzog van koploper Jonge Kracht. De Mini Gladiatoren hangen nog steeds onderin de middenmoot. maar gaan de komende weken zeker plaatsen klimmen. Vooral met de inzet en passie die we de afgelopen wedstrijden hebben laten zien.

Aankomende zaterdag de uitwedstrijd tegen Eldenia E2. 11.00 uur.