Driel E1 verliest nipt van Elistha E1

Elistha E1

Tim Verholt (scrimmage)
Stijn Abbenhuis (vrije trap)

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 05

12 maart 2016 11:30

Mick Weijman

Drie weken hadden de Mini Gladiatoren geen wedstrijd gespeeld. Aan de ene kant maar goed ook want diverse spelers hadden griepverschijnselen gehad de afgelopen tijd. Maar vandaag stond iedereen weer te popelen om te voetballen.

Een aantal aanpassingen waren er gedaan in de speelwijze. Onze backs zouden veel op komen vanaf de zijkanten en onze twee centrale verdedigers zouden beurtelings meegaan in de aanval.
Wat onwennig begonnen de jongens aan de wedstrijd. Passes werden niet hard en zuiver ingespeeld. Dat leverde een aantal kansen op voor de tegenstander. Miscommunicatie in de verdediging bracht Elistha op een 0-2 voorsprong. Onze jongens kregen wel kansen. Vooral de flanken werden goed benut en van de ruimtes werd goed gebruik gemaakt.
Een voorzet van links leverde een scrimmage voor de goal op. Tim was vanaf de rechterkant mee naar voren gekomen en tikte de bal binnen. Eniet, op dat moment, verdiende aansluitingstreffer.
Achterin hadden we het wat beter voor elkaar en we begonnen zelf meer kansen te creëren. Helaas kwam er een klein moment van onachtzaamheid en stond het bij de rust toch 1-3.
Melle verving Jerome in de rust als keeper. Iets wat vooraf al was afgesproken. Melle verrichte puike reddingen en Jerome bleek een goede stoorzender te zijn.
Op doorzettingsvermogen knalde Emiel de 2-3 tegen de touwen. Als een raket kwam hij van achteren opzetten, rende iedereen voorbij een knalde vaneen meter of 15 raak.
Driel voerde de druk op. Een vrije trap vanaf de middellijn werd door Stijn ineens op doel beschoten en ging over alles en iedereen heen tegen de touwen: 3-3.

Elistha was zoekende en de Mini Gladiatoren roken de overwinning. Een corner van links werd van her doel afgedraaid. Bas raakte de bal vol met een omhaal,die net langs de kruising verdween. Emipel schoot via de rechterkant de bal binnenkant paal. Maar op wonderbaarlijke wijze ging de bal voorlangs in plaats van in het doel.

Elistha maakte een paar minuten voor tijd toch nog de 3-4. Daarna produceerden wij nog wat kleine kansjes maar meer zat er helaas niet in.

Volgende week uit naar koploper Jonge Kracht. Wij zijn zeker niet kansloos.