Mini Gladiatoren sluiten seizoen, met 8e zege op rij, in stijl af.

Woezik E4

Luke Demon (intikker)

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

28 november 2015 8:30

De Mini Gladiatoren stonden vanochtend in alle vroegte aan de aftrap in de uitwedstrijd tegen Woezik. Woezik stond onderaan op de ranglijst maar had minder goals tegen dan de Mini Gladiatoren. Er moest dus gewaakt worden voor onderschatting.

De eerste 14 minuten waren en kansen voor beide ploegen. Woezik loerde op de counter en was ook een aantal maal dicht bij de openingstreffer. Na de eerste wissels was het Emiel die bij zijn eerste balcontact direct scoorde. Niet veel later stond het alweer gelijk. Woezik kon ongehinderd van een meter of 11 aanleggen: 1-1.
Emiel maakte echter nog voor rust de 2-1 door zich op links knap vrij te draaien en de bal in de rechterhoek te krullen.

In de rust moest er het een en ander besproken worden: Stilstaan bij balverlies en anticiperen op de counter waren aandachtspunten. Blijf in beweging en zet druk naar voren.
Wat volgde was prima combinatievoetbal waarbij met vlaken de verdediging van Woezik zoek werd gespeeld. Emiel maakte zijn hattrick compleet door prima voorbereidend werk van Bas. Ruben omspeelde diverse malen de tegenstander en bekroonde dat met twee puntgave assists.
Tussendoor rondde Ismael een solo goed af.
Omdat toch al onze spelers veel voorwaarts gingen vielen er gaten achterin. Daaruit viel alsnog de tweede treffer van Woezik: 2-6.
Nog een uitval van Woezik werd vanuit de spitspositie door bas ongedaan gemaakt. Hij sprintte van voor naar achter om de bal vervolgens op de doellijn tegen te houden met een sliding.

Maar goed. De algehele conclusie kort samengevat:
De Mini Gladiatoren stonden na drie wedstrijden onderaan in de 2e klasse.
Boekten vervolgens 8 overwinningen op rij.
Eindigen als 4e in de eindklassering.
Spelen naar alle waarschijnlijkheid volgend seizoen 1e klasse.