Dubbele cijfers voor Mini Gladiatoren in 7e zege op rij.

Groesbeekse Boys E2

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

21 november 2015 8:30

Nick Peters

De Mini Gladiatoren speelden vanochtend op een koud sportpark in Driel tegen Groesbeekse Boys E2.
Op de raglijst was het verschil voorafgaand twee plekken en 7 punten in het voordeel van de Drielenaren.

Een goede en lange warming up zorgde ervoor dat wij warm en wakker aan de wedstrijd begonnen. Daar ontbrak het soms nog wel eens aan de afgelopen weken.
De belofte om enkele spelers ditmaal in de voorhoede te stallen, leverde blije gezichten op. Zo stond alleskunner Emiel rechtsbuiten en mocht Sem na een kwartier de spitspositie innemen. Met de opdracht aan Melle en Tim om via de flanken op te komen, kreeg de tegenstander de eerste helft welgeteld twee kansen. Voor het overige moesten zij verdedigen.
Het was vandaag vooral aanvoerder Ismael die de eerste helft alles goed deed met de bal. Bas, onze spelverdeler, en ismael kunnen elkaar de afgelopen weken "blind" vinden. Ook ditmaal scoorde Bas op aangeven van ismael. Daarna bracht Ismael Ruben nin stelling die helaas niet de rust had om raak te schieten. Ismael knalde een paar keer raak en Melle kwam goed opstomen vanaf links, bracht Ismael in stelling en weer een doelpunt erbij. Dat er uiteindelijk met een 6-0 russtand werd gepauzeerd was zeker niet geflateerd.

De tweede helft werd er nog meer druk naar voren gegeven en was het echt tikkie takka voetbal te zien. Precies waar we iedere training mee beginnen. Oefening baart dus wel degenlijk kunst.
Een uitval van Groesbeekse Boys leverde een penalty op voor de tegenstander. Volgens onze jongens was het een kadootje.
Weer werd het gas erop gezet en maakte Luke, op aangeven van Bas, de mooiste van de ochtend. Een stiftje over de uitkomende keeper. Daarvoor had Melle, op aangeven van Tim, de bal met alle rust in de kruising geschoten. Het ontbrak aan het welbekende "hartje" die hij toch wel naar zijn moeder had mogen maken.  Toch leverde dat Tim en Melle een publiekswissel op. De twee opkomende backs hadden een voortreffelijke wedstrijd gespeeld.
Sem hield achterin met twee vingers in de neus de deur dicht, Jerome had alle ballen klemvast en had onvoorstelbaar veel rust in zijn voortzetting.
Emiel had een aantal keer het vizer net niet scherp genoeg staan, anders was de score nog hoger uit gevallen.
Ruben maakt zich het spel van de Mini Gladiatoren steeds meer eigen. Een enorme prestatie van deze F speler tussen al die "Grote" gasten.

Volgden week de laatste wedstrijd tegen hekkensluiter Woezik.