6e overwinning op rij: Mini Gladiatoren verslaan koploper Ewijk E1.

Ewijk E1

E-pupillen zaterdag, E1, 2e klasse 08

14 november 2015 8:30

Pim Hafkamp

Niet wetende wat er de dag ervoor precies gebeurt was, betraden de Mini Gladiatoren vanochtend het veld voor de "Çlash" tegen koploper Ewijk E1. De tegenstander is nog ongeslagen en strijdt samen met Aquila E1 voor het kampioenschap in de 2e klasse.

De aanloop naar deze wedstrijd was tot nu toe vlekkeloos verlopen. De geblesseerde doelman Jerome was weer wedstrijdfit en Bas was hersteld van een lichte buikgriep. Een fitte selectie dus waardoor stand-in doelman Melle weer onze verdediging kon versterken.
Normaal gesproken spelen de Mini Gladiatoren vanuit hun eigen kwaliteiten. Verzorgd en aanvallend voetbal. Echter, voor de wedstrijd was het strijdplan iets aangepast. Omdat we in verhouding veel doelpunten tegen krijgen, was er voor gekozen om een verdedigend blok neer te zetten en onze snelle spitsen geregeld in stelling te brengen. Door middel van snel combinatiespel zou dan de verdediging van Ewijk opengetrokken worden. Daarnaast was het plan om Ewijk op te laten bouwen en dat de Mini Gladiatoren vanaf de middenlijn druk zouden gaan zetten.
Vooraf bleek dat Ewijk de Mini Gladiatoren een beetje had onderschat. Wij waren dan ook voor hen de grote onbekende in deze competitie. Zonder wissels kwam de tegenstander op bezoek.

Goed georganiseerd begonnen de Mini Gladiatoren aan de wedstrijd en het strijdplan bleek te werken. Ewijk liep zich geregeld stuk op ons "blok". Ismael en Luke, onze spitsen kregen direct kansen op aangeven van Emiel en Bas. Uit een scrimmage die volgde scoorde Luke de 1-0.
Fysiek deden de Mini Gladiatoren ook niet onder tegen de soms twee jaar oudere tegenstander. Een overtreding van Melle op een aanvaller van Ewijk leverde een vrije trap op voor Ewijk. Zij scoorden daar knap de 1-1 uit, mede doordat Jerome het zicht werd ontnomen door de vele spelers voor de goal.
De kopjes gingen echter niet hangen en de Mini Gladiatoren lieten Ewijk gewoon komen. Maar nu werd er ook geregeld snel druk gezet bij de opbouw van Ewijk. Tim drukte op rechts goed door, veroverde de bal, passte op Ismael, die vervolgens de 2-1 maakte.
De tweede helft werden er wat verschuivingen gedaan binnen het team. Ruben kreeg de opdracht om snel druk te zetten op rechts, Luke ging op het middenveld staan. daardoor kon Emiel snelopkomen vanaf rechts en Sem van links. Melle zou zich meer met de opbouw bezig gaan houden. Wederom kregen we wat kansen en zagen we dat Ewijk de tol moest gaan betalen om zonder wissels aan te treden tegen de onverwoestbare Mini Gladiatoren. Sem kreeg mogelijkheden op links, Ruben op rechts en melle werd in stelling gebracht met corners. De vermoeidheid sloeg toe bij Ewijk. Maar redelijk onverwacht scoorde Ewijk toch de gelijkmaker. De Mini Gladiatoren kregen de bal achterin niet goed weg en daar maakte Ewijk goed gebruimk van.
Driel voelde dat er veel meer in zat dan dat ene punt. Direct na de aftrap werd vol de aanval gezocht. Emiel kreeg inderdaad de ruimte op rechts, Luke nam de bal over en scoorde de 3-2.
De spelers van Ewijk raakten gefrustreerd, waren tevens moegestreden en konden het niet meer belopen. Een snelle counter van Ismael bracht de meegelopen Bas in stelling om vanaf 15 meter snoeihard via binnenkant paal de 4-2 binnen te knallen.
De spelers van Ewijk vielen op de grond en sloegen met hun vuisten diepe kraters in het kunstgras van Driel. Waarschijnlijk zal de terreinknecht wat herstelwerkzaamheden moeten doen (onze excuses Harry).

Het sprookje van de Mini Gladiatoren wordt volgende week voortgezet in de thuiswedstrijd tegen Groesbeekse Boys E2.
Aanvang: 08.30 uur.