Vandaag is rood

SCE JO17-1d

1e klasse 02 (promotiepoule)

24 maart 2018 11:00

A.B. Nijland

We zijn op bezoek bij SCE in Nijmegen. Het is een leuke wedstrijd om te zien, met kansen voor beide kanten. Na 30 minuten valt de eerst goal voor Driel. Op een steekpass van Floris prikt Damian hem erin. Driel pakt de controle over de wedstrijd. Door twee domme overtredingen achter elkaar wordt vlak voor de rust de spits van de tegenstander met rood van het veld gestuurd. Driel kan de tweede helft gebruik maken van een mannetje meer.
Tweede helft
Jasper op links. Geeft de bal eigenlijk wat ongelukkig voor maar toch in de voeten van Sidar die letterlijk de bal het doel inloopt: 0-2 Driel. Daarna volgt dé actie van de wedstrijd.
Sidar neemt de bal schitterend aan en passt op Jasper die fenomenaal het derde doelpunt voor Driel inschiet. Driel heeft de wedstrijd prima onder controle nu. Een gefrustreerde tegenstander komt met 2 benen in een tackle op Sam. Geel. De frustratie is zo groot dat hij door blijft praten richting scheids. Die trekt een tweede gele kaart en ook deze speler mag het spel verlaten met een rode kaart. Driel speelt nu tegen 9 man.

Rest van de wedstrijd is wat troosteloos. De energie is eruit en Driel maakt geen gebruik meer van hun meerderheid. Ieder lijkt wat voor zich te voetballen. Toch schiet Lars er nog eentje in, in de laatste minuut. Driel wint bij SCE met 0-4