SML VS RKSV Driel JO17-1

... (schot)
... (schot)
Jasper Aalbers (intikker)
Maarten van Baal (intikker)

Onder 17, JO17-1, Groep 1 29

2 september 2017 13:30

Na een mooie overwinning op Jonge Kracht in een vriendschappelijke wedstrijd beginnen we met vertrouwen aan een nieuw seizoen. Driel komt op deze regenachtige zaterdag wat slapjes op gang. SML zit scherper in de wedstrijd. De druk richting het doel van Joël zit er dan ook meteen goed in.
Joey onderschept de bal van een opstomende aanvaller en stuurt Nickie naar voren. Met een mooie schijnbeweging en dito schot komt het eerste doelpunt in zicht, maar de keeper reageert snel. Wesley is z'n doelgerichtheid niet verloren in de vakantie en zet bij een vrije trap de bal goed voor het doel. Nick en Jappie sprinten naar voren en kunnen er met de punt van de schoen nog net bij, maar de bal kaatst schuin voor het doel langs. Een nieuwe aanval van SML volgt, Joël wordt goed uitgespeeld en het is 1-0. Ook Driel krijgt kansen maar is wat trager dan SML en met een simpele kopbal over Joël heen staan we ineens 2 doelpunten achter.
Boris leidt balverlies maar maakt het zelf weer goed. Lars komt aan voor een vrijwel open doel, maar houdt te vroeg in en de keep werkt vanaf de grond de bal weg. Ook Nickie kan vanuit de hoek het netje niet vinden en de volgende vrije trap van Wes wordt meerdere keren richting doel gekopt maar keep en verdedigers zitten er steeds weer goed tussen. Het tij keert als Nickie uitbreekt en op de lijn hard onderuit wordt gehaald. Hij moet naar de kant voor verzorging. Nick neemt de penalty en schiet trefzeker in: 2-1. Er volgen 2 knappe reddingen van Joël en onze boys beginnen het SML moeilijk te maken. De strijd gaat nu gelijk op. De gelijkmaker wil nog niet lukken, maar gelukkig hebben we nog een 2e helft.
SML speelt het spelletje hard en de scheids moet dan ook regelmatig ingrijpen, maar dat doet ie vlot en fair. Een vrije trap voor SML gaat met een mooie curve om de muur heen, Joël kan de bal met een snoekduik nog net uit de goal houden. Sam knokt om z'n mannetje buiten het 16m gebied te houden. Nieuwe aanwinst Lex schiet een prachtige curvebal langs de verdediging op Nick, die direct strak voorzet op Jappie.  Samen spelen ze de keep uit en daar is dan eindelijk de langverwachte gelijkmaker!
Het wordt nu echt spannend want de aanvallen gaan over en weer. Aangespoord door luide aanwijzingen van geblesseerde assistent-coach Mika komt Driel steeds meer op stoom. Joey blokkeert met een sliding een schot van zijn mannetje. We zien een omhaal van Jappie, een schot op de paal en een strakke corner van Wesley. Maar de verlossing komt pas als Driel met vereende krachten naar voren gaat en de bal van links naar rechts laat gaan waardoor SML op het verkeerde been wordt gezet. Maarten is degene die vanuit een krappe hoek het winnende doelpunt maakt. Daarna moeten we druk met ijszakken in de weer om alle blessures onder controle te krijgen, maar de winst is een mooie prestatie van de boys en een leuk verjaardagskadootje voor Sjors!